Η έξοδος του Μεσολογγίου.
Υδατογραφία, προσχέδιο. Θεόδωρος Βρυζάκης. Συλλογή Ζωγραφικών © ΙΕΕΕ – ΕΙΜ

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

piraeus financial holdings
Εικόνα Δεκεμβρίου 2021
Η έξοδος του Μεσολογγίου.
Η έξοδος του Μεσολογγίου. Υδατογραφία, προσχέδιο. Θεόδωρος Βρυζάκης. Συλλογή Ζωγραφικών © ΙΕΕΕ – ΕΙΜ
piraeus financial holdings
Εικόνα Νοεμβρίου 2021
Ο Τομπάζης πυρπολεί το πρώτο τουρκικό δίκροτο στην Ερεσό
Ο Τομπάζης πυρπολεί το πρώτο τουρκικό δίκροτο στην Ερεσό (8 Ιουνίου 1821). Λιθογραφία του Peter von Hess, Μόναχο, 1852. Συλλογές © ΙΕΕΕ – ΕΙΜ
Εικόνα Οκτωβρίου 2021
«La bella Greca ή ό,τι απέμεινε»
«Αν δε σου αρέσει κάτι, άλλαξέ το»
Μονοτυπία, κολάζ και χρωματιστά μολύβια σε χαρτί από την εικαστικό Ειρήνη Τσιράκη.

Εικαστική εγκατάσταση για τη Μαντώ Μαυρογένους «La bella Greca ή ό,τι απέμεινε», Αστροναύτες©
piraeus bank
Εικόνα Σεπτεμβρίου 2021
«Χαίρε ω Χαίρε, Ελευθεριά!»
Τον Σεπτέμβριο 2021, η Τράπεζα Πειραιώς παρουσιάζει στο χώρο του Ιστορικού Αρχείου του ΠΙΟ, δύο επετειακές ποιητικές εκδόσεις και εγκαινιάζει εικαστική εγκατάσταση των χαρακτικών πορτρέτων των Αγωνιστών της Επανάστασης του 1821 που έχει φιλοτεχνήσει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης.
piraeus bank
Εικόνα Aυγούστου 2021
«Η Σφαγή της Χίου»
Αντίγραφο του Λυκούργου Κογεβίνα, από το έργο του Ευγένιου Ντελακρουά «Η Σφαγή της Χίου».
Συλλογές © ΙΕΕΕ – ΕΙΜ
Εικόνα Ιουλίου 2021
Μάχη στα Δερβενάκια
Λιθογραφία του Αλέξανδρου Ησαΐα.
Συλλογή Χαρακτικών © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Μαΐου 2021
«Το Φίλημα»
Στις 20 Μαΐου 1825, ο Ιμπραήμ νικά τους Έλληνες στο Μανιάκι της Μεσσηνίας. Ανάμεσα στις απώλειες της ελληνικής πλευράς και ο Παπαφλέσσας.
Ο Ιμπραήμ ασπάζεται το νεκρό Παπαφλέσσα. Ελαιογραφία σε μουσαμά του Ανδρέα Γεωργιάδη, 1960.
Συλλογή Ζωγραφικών © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Μαρτίου 2021
Κυανόλευκη ναυτική πολεμική σημαία, που ανήκε στον Κωνσταντίνο Κανάρη.

Συλλογή Σημαιών © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Σημαίες της Επανάστασης του 1821
Εικόνα Φεβρουαρίου 2021
Σφραγίδες της Επανάστασης του 1821
Σφραγίδα του εκ των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρείας Παναγιώτη Σέκερη.

Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
bouboulina
Εικόνα Ιανουαρίου 2021
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, μια από τις ελάχιστες επώνυμες γυναίκες που συμμετείχαν στην Ελληνική Eπανάσταση του 1821, συμβάλλει με τα πλοία της στον αποκλεισμό των Οθωμανών στο φρούριο του Ναυπλίου.

Λιθογραφία του Peter von Hess, Μόναχο, 1852. © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Δεκεμβρίου 2020
Εφοδιαστικό Φιλικής Εταιρείας
Αρχείο Ιστορικών Εγγράφων © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Νοεμβρίου 2020
H ηρωική αντίσταση των γυναικών του Σουλίου ( Courage des femmes Souliotes)
Λιθογραφία των Claude Regnier, Joseph Bettannier και Paul Morlon από ομώνυμο πίνακα του Alphonse De Neuville, Παρίσι.

Εικόνα από τις Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Οκτωβρίου 2020
Σηματολόγιο του Νικολή Αποστόλη
Αρχείο Ιστορικών Εγγράφων © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Σεπτεμβρίου 2020
Σημαία των Ψαρών
Σημαία των Ψαρών με τα σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας και την επιγραφή: ΨΑΡΡΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Αυγούστου 2020
Ο Τομπάζης πυρπολεί το πρώτο τουρκικό δίκροτο στην Ερεσό (8 Ιουνίου 1821)
Λιθογραφία του Peter von Hess, Μόναχο, 1852.

Εικόνα από τις Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Ιουλίου 2020
Σημαία της Επανάστασης του 1821 με σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας
Τον τύπο της σημαίας αυτής σχεδίασε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός τις πρώτες μέρες της Επανάστασης. Η συγκεκριμένη ανήκε στον Γεώργιο Σισίνη από το στρατόπεδο της Ήλιδας. Οι δύο διασταυρούμενες σημαίες φέρουν τα γράμματα ΗΕΑ – ΗΘΣ, δηλαδή «Ελευθερία ή Θάνατος».

Εικόνα από τις Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Ιουνίου 2020
Ναυμαχία Πειραιώς και Φαληρέως
Παναγιώτη Ζωγράφου, Εικόνες του Αγώνα της Ανεξαρτησίας κατά στοχασμόν Ιωάννη Μακρυγιάννη. Τέμπερα σε ξύλο, 1836-1839.


Εικόνα από τις Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Μαΐου 2020
Η καρδιά του Κωνσταντίνου Κανάρη


Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Απριλίου 2020
Η παλάσκα του Αλέξιου Ζέρβα
Συλλογή Όπλων.

Συλλογές © ΙΕΕΕ/ΕΙΜ
Εικόνα Μαρτίου 2020
Ναταλία Μελά (1923-2019), Πολεμιστής, σίδηρος και χρώμα
Ο Πολεμιστής της γλύπτριας Ναταλίας Μελά ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς και αποτελεί σημαντικό και αντιπροσωπευτικό δείγμα της καλλιτεχνικής της εργασίας. Η γλύπτρια πραγματεύτηκε το θέμα του Έλληνα αγωνιστή ήδη από τη δεκαετία του 1960. Στα γλυπτά αυτής της ενότητας η μορφή του πολεμιστή απεικονίζεται τη στιγμή της μάχης, σε ηρωική στάση και με το σπαθί υψωμένο. Με λιτές και γεωμετρικές φόρμες αποδίδονται η φουστανέλα, το ζωνάρι με το μαχαίρι, το γιλέκο, τα φαρδιά μανίκια, ακόμα και το μουστάκι.